"Tartışma" herhangi bir konunun, iki yada daha çok kimse tarafından, karşılıklı konuşarak, birbirlerinin dinleyerek ve eleştirerek incelenmesine yönelik bir yöntemdir. Bu yöntem, öğrenci etkinliğine daha fazla yer verdiği için, eğitimciler tarafından büyük bir kabul görmektedir.


Önemli olan, farklı görüşlerin olması ve bunların özgür bir ortamda ifade edilebilmesidir. Bu açıdan bakıldığında, tartışma yönteminin değişik tekniklerle uygulanması olanaklıdır. Bir yaşayış biçimi olan demokrasiye insanların alışabilmesi, küçük yaşlarda yapılacak "demokrasi alıştırmaları" ile gerçekleşir. Bunu da sınıfta uygulanan "tartışma yöntemi" ile sınıf dışında uygulanan "ders dışı etkinlikler" ve özellikle, "kendi kendine yönetim örgütü" sağlar.