Elektrikli Peugeot iOn


Frankfurt Otomobil Fuarı'da Dünya Prömiyeri ile tanıtılacak olan iOn ile Peugeot, ürün gamına yeni otomobil normlarını dahil ediyor.

Elektrikli otomobillerde öncü ve dünya lideri olan Peugeot, %100 elektrikli ve "sıfır salınımlı" iOn modelini 2010 yılı sonunda pazara sunacak. Özellikle lityum-iyon tipi aküler sayesinde elde edilen performansı ve 130 km'lik menzili bu aracın şehir içi ulaşım ve çevreye saygı konularında ön plana çıkmasını sağlayacak.

Elektrikli araçların öncüsü ve bugün itibariyle 1995 ile 2003 yılları arasında ürettiği 106 ile dünyada en fazla "sıfır salınımlı" otomobil satmış olan üretici ünvanına sahip olan Peugeot, geçmişinden güç alarak yeni elektrikli araçlar pazarının büyük oyuncularından biri olarak kalmayı amaçlıyor. 2010 sonundan itibaren Peugeot, iOn ile Avrupa'da %100 elektrikli yeni bir modeli ticarileştiren ilk markalar arasında yer alacak.


Mitsubishi Motor Company (MMC) ile geliştirilen bu elektrikli araç özellikle şehir içi kullanım ihtiyaçlarına uyarlanmış özellikleri nedeniyle lansmanından itilbaren bireysel müşterilere ve filo müşterilerine hitap edecek (kamu kurumları, yerel yönetimler, büyük şirketler…).
Altı saatte tamamen ve otuz dakikada %80 şarj olabilen lityum-iyon tipi aküler


Dört kapılı, dört koltuklu, 3,48 m uzunluğunda ve 4,50 m dönüş yarıçaplı bu %100 elektrikli otomobil, 47 kW (64 bg) azami güç ve 180 Nm tork geliştirecek ve böylece güvenli bir performans sunacak (azami hızı 130 km/s).

Oldukça yüksek bir menzil mesafesi sunan (standart Avrupa çevriminde 130 km) otomobilin lityum-iyon tipi aküleri 220 V'luk klasik prizde altı saatte tamamen veya hızlı şarj sistemi sayesinde otuz dakikada %80 oranında şarj olabiliyor.

Bu özellikler "sıfır salınımlı" bu şehir modeline performans ve iç mekan genişliği yönlerinden, içten yanmalı motorlu klasik küçük bir model ile kıyaslanabilir seviyede çok yönlü kullanım özelliği kazandırıyor.

Mükemmel seviyede çevreye saygı, kompakt boyutlar, güvenlik, kullanım kolaylığı, iOn'un en önemli kozları olacak.