İkinci Dünya Savaşı' nın tüm zorluklarına rağmen itinalı çalışma ve iş bitiricilik Fransız otomobil üreticilerinin özelliği olarak, tüm otomobil piyasası tarafından biliniyordu... Bu sıralarda demir levha, sac, boya, vernik, hiçbiri kolay kolay bulunamıyordu. Savaşın etkileri devam ediyordu. İşte bu atmosfer içerisinde Fransız otomobil yapımcıları zor da olsa ünlerini kanıtladılar ve sürdürdüler...


Genelde ürettikleri modeller savaştan önceki desenlerini koruyordu. Otomobiller ilk zamanlar içerisinde öyle titizlikle üretiliyordu ki ; en ufak bir hata bile söz konusu değildi. İşte bu sıralarda zerafet, kalite, konfor ve sadelik ilkelerini kendilerine benimsemiş olan Delahaye adını duyurdu. Bunun ilk ve en büyük örneğini, 1946 yılında Equipment Automobil Dergisi'nin düzenlediği Philippe Charbonneaux 'in hazırladığı Delahaye'i görüyoruz. Kelimenin tam anlamıyla 4'4 lük bir otomobil. Her ne kadar savaş yılları zor geçse de, parça azlığından yapılan titizlik ve hatayı en aza indirme özeni otomobil dünyasında bir çığır açtı ve ortaya birbirinden mükemmel otomobiller çıktı.

Klasik Otomobil (Delahaye)


Bu sıralarda Figonni ve Flaschi 'nin yaptıkları modeller gerçekten büyük ilgi topladı ve bir anda bu ikili biraz da gazetelerin sayesinde yıldızlaştılar. Zamanın gazeteleri sayesinde çok popüler bir duruma sadece bu ikili değildi. 12 silindirli Delahaye'nin yapımcısı Franay da bu ünden nasibini aldı. Figonni ve Flaschi 135 m'lik bir Delahaye üretmeyi başardılar , tabii ki Franay 'da boş durmadı ve iki değişik Delahaye hazırladı. Franay'in ürettiği Delahayeler hakkında, zamanın önemli kişileri tarafından şu yorum yapıldı, " Hiç abartısız bu otomobiller on sene sonra da piyasaya sürülebilir, keşke öyle olsaydı o zaman daha çok para kazanılırdı." Figonni' nin otomobilleri üzerine ise şu yorum yapıldı. "İlk defa 1936 'da çıkarılan Delahaye 135 gibi her defasında orijinalliğini koruyor ".


Name:	Delahaye2.jpg 
Views:	1298 
Size:	83,7 KB (Kilobyte) 
ID:	42607


Bu arada Figonni otomobil çamurluklarına etek takma modasının da öncüsü oldu, böylelikle aerodinamizm de gelişmiş oldu. Figonni ve Franay çekişmelerini sürdürürken Vanvooren ismindeki bir yapımcı İran Şahı için yaptığı Bugatti 57 C ile büyük sükse yaptı. Takvimler 1946 tarihini gösterdiğinde ;artık Avrupa'da birçok otomobil karoseri imalatçısı türemişti. Chapron Letourneur ve Marchand şirketleri bunlardan en önemli ikisiydi. Salon 1946 Fuarı' nda Delahaye' lerde göze çarpan en önemli özellik , motor üzerindeki kabarıklıktı. Her ne kadar çirkin gözükse de , otomobile ayrı bir hava veriyordu. Bu sıralarda Lancia, Belma modelinde daha önce bu yeniliği denemişti, ama başarılı olmamıştı. Fakat Delahaye üzerindeki fuarı izlemeye gelenler tarafından beğenildi ve sonuç olarak yeni bir akımın başlanğıcı oldu .


Aynı fuara katılan diğer bir Delahaye ise, Chrysler' benzemesinden ötürü bekleneni veremedi. 1949 yılında Delahaye firmasının önemli müşterilerinde olan John Gaul için yaptığı otomobil ile üne kavuşan Saoutchik ise Delahaye firmasının en önemli karosercisi durumuna geldi ve o da birçok otomobile imzasını attı. 1946-1947 yılları Avrupa otomobil yapımcılığı bakımından başarısız olarak geçti. Bunun en büyük sebebi , yapımcıların çalışmalarındaki dikkatsizlikleri ve birçok otomobilin hatalı olarak üretilmesinden kaynaklanıyordu.

Fransız otomobil yapımcılarının hemen savaş sonrası kendilerini kanıtlamalarını sağlayan otomobil : Delahaye

Klasik Otomobil (Delahaye) 1


Bu olayların biri de Charlie Florat ' in başına gelmiş... Bakın neler anlatıyor : "Otomobilin alınmasının ilk haftasıydı . Aldığımdan beri otomobili her gün yıkıyordum . Yine bir sabah bahçeye otomobili yıkamak için indim ve birden kapının kaportasının üzerinde büyük bir delik fark ettim, aslında ilk önce kir zannedip silmek istedim . Sonra fark ettim ve kapıyı hızla kapadım ve olan oldu ve kaporta döküldü ." İşte yapımcıların o tarihlerde ne komik durumlara düştüğünü görüyorsunuz . Ama bütün bunlardan nasibini almayan yalnız bir tek firma vardı...O da Delahaye idi.

... Daha sonra Figonni 1952'de Denizaltı ve Le Sguale (köpekbalığı) modellerini Citroen 'de denedi ve kısa bir süre sonra bu modeller Delahaye 'ye de uygulandı ve tabi ki orada meşhur oldu. Figonni 1952'de Citroen 'de denediği modelden önce , 1948 yılında Barcelona fuarlarında tanıttığı Delahaye'ler sayesinde ünüme ün kattı. Yaptığı Delahaye 'lerin kopyaları Ingiltere ve Hollanda' da yapıldı. Figonni de Delahaye sayesinde yüceleşti ... Ancak o hiçbir zaman için bugün Farina , Ghiave Touring firmalarının sahip olduğu imkanlara sahip değildi. Kendi yağıyla kavruldu ve zengin oldu . Zaten bu da onun hakkı idi . Delahaye firmasının birçok karosericiyi meşhur ettiği , birçok akıma neden olduğu ortada . Ancak bazılarına göre asıl Delahaye firmasını zengin edenlerin karoserciler olduğu söyleniyor... Bir bakıma bu da doğru yorumu size bırakıyoruz.