Otomobilin İsviçre saati Porsche'nin 356 serisi, firmanın ismini taşıyan ilk üretim modelidir. Tasarımı Porsche çalışanı Erwin Komenda tarafından yapılan 356, firmanın kurucusu Ferdinand Porsche'nin oğlu Ferry Porsche tarafından yaratıldı.



VW kaplumbağa'da kullanılan arkadan motorlu arkadan itiş konfigürasyonu insan ve yük taşımak için tasarlanmış bir otomobil için uygundu. Ancak spor otomobillerin güvenli olması ve iyi yol tutması için gerekli olan, ön ve arka aksa dengeli ağarlık dağılımını, bu konfigürasyon ile yakalamak mümkün değildi. Bu konfigürasyon ve süspansiyondaki bir takım zayıflıklar, 356 ile viraja çok hızlı girildiğinizde spin atmasına neden oluyordu. O yıllardan günümüze kadar gelen tüm arkadan motorlu Porsche modelleri bu problem üstünde çalışılarak üretildi ve geliştirildi. Ve günümüzde Porschelerin bu huyu yumuşatılsa da, şoförün hala saygılı davranması gerekiyor.


Porsche yeni otomobili 356 için Kaplumbağa'nınkinden yaklaşık 30 santim daha kısa bir platform üretti. Platformun üzerine Kaplumbağa'nın motorunu, ön ve arka süspansiyonları ve şanzımanını monte etti. Kaplumbağa motoru aynen kullanılmadı tabi. Motorun hacmi biraz ufaltılırken sıkıştırma oranı 5.8:1 den 7.0:1 e yükseltildi ve ikinci bir karbüratör daha takıldı. Böylece güç 3300 devirde 25 beygirden 4200 devirde 40 beygire yükseldi.


356'nın üretimine Avusturya'da başlanmıştı ancak koşullar uygun değildi, iki senede ancak 50 adet üretilebildi ve üretime Almanya Stuttgart'ta devam edildi.

3b2888817d - Porsche 356

Motorun arkada olması otomobilin burnunun alçak olmasını ve aerodinamiğinin çok iyi olmasını sağlıyordu. 1950 yılında, sadece 585kg olan 356'ların, maksimum hızı olan 140 km/s de sessizce ve rahatça seyahat edebildiği otomobil meraklıları tarafından biliniyordu.

1951de daha güçlü motorlara talep olmuştu ve Porsche motor gamına yenilerini ekleyerek cevap verdi. Artık 1300S 60 beygir, 1500 55 beygir ve 1500S ile güçler 70 beygire kadar çıkmıştı.

İlk üstü açık model 1951 de Amerika pazarı için üretildi ve 1954 yılında meşhur üstü açık ve kısa ön camlı "Speedster" modeli üretildi.
1956 yılına gelindiğinde 356A modeli üretildi. Işıklandırma, camlar ve jantlar geliştirilmiş, motor hacmi daha da büyütülmüştü. Daha sonra az değişiklik ile 1960 da 356B, 1963 de 356 C üretildi. En son üretilen 1600SC 95 beygir, 356 Carrera 2 ise 130 beygir gücündeydi ve atası Kaplumbağa ile artık ortak parçaları iyice azalmıştı.

1950lerin ortasında 356yı nasıl bir model ile yenilemesi gerektiğini düşünen Ferry Porsche, halefinin aynı 356 gibi tek kapı olmasına karar verdi. Çünkü sedan üretmeye karar verirlerse, "dev"lerin söz sahibi olduğu bir pazara girecek ve muhtemelen yok olacaklardı.
1963 Eylülündeki Frankfurt Motor Şovunda dingil mesafesi 10 santim daha uzun olan ama 356 gibi bir "fastback" olan, 911 olarak isim değiştirecek 901 modeli sergilendi. Ve böylece 356 yerini 911'e bıraktı.


Porsche 356 Üretimi

Model
Üretim Adedi

356 (1950-55) 7627
356A (1955-59) 21,045
356B (1959-63) 30,963
356C (1963-65) 16,668

Toplam: 76,303



73bc3263d5 - Porsche 356


Genel Bilgiler

Marka
Porsche

Model
356C

Üretim Yılı
1963

Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi
2+2 FHC

Kapı Sayısı
2

Dingil Mesafesi
2100 mm (82.7 in)

Uzunluk
4013 mm (158 in)

Genişlik
1676 mm (66 in)

Yükseklik
1321 mm (52 in)

Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı
1.91

Ağırlık
934 kg (2057.3 lb)

Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı
0.34

Motor Özellikleri
Motor Üreticisi
Porsche

Motor Yeri
Arka

Soğutma Türü
Hava

Motor Tipi
OHV

Silindir Sayısı ve Yerleşimi
F-4

Silindir Başına Subap Sayısı
2 (toplam 8 adet)

Motor Hacmi
1582 cc (96.54 cu in)

Çap
82.5 mm (3.25 in)

Strok
74 mm (2.91 in)

Çap / Strok Oranı
1.11

Silindir Başına Düşen Hacim
395.5 cc/silindir (24.13 cu in/silindir)

Sıkıştırma Oranı
8.5 : 1

Yakıt Besleme Tipi
2 So carbs

Hava Besleme Türü
Normal

İntercooler Türü
Yok

Katalitik Konvertör
Yok

Maksimum Motor Gücü
74 HP (55.2 kW)

Maksimum Güç Devri
5000 d/d

Maksimum Tork
117 N.m (86.3 lb.ft , 11.9 kg.m)

Maksimum Tork Devri
3700 d/d

Maksimum Güç Devrinde Tork
105.4 N.m (5000 d/d)

Güç / Ağırlık Oranı
79.2 HP/ton (59.1 W/kg)

Güç / Motor Hacmi Oranı
46.8 HP/litre (34.9 kW/litre)




Performans
0 - 60 mph
13.5 s

0 - 400 m Hızlanma
18.8 s

Son Sürat
172 km/h (106.9 mph)

Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü
4M

Son Dişli Oranı
4.43 : 1

Aktarma
RWD

Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
Süspansiyon (ön)
I.TB.

Süspansiyon (arka)
I.TB.


c04c42a18e - Porsche 356

6c23c18b43 - Porsche 356

8e8e76bc8d - Porsche 356

5c56c91285 - Porsche 356

de35525b3a - Porsche 356

546d1a96f3 - Porsche 356