Yaşadığımız yüzyılın en büyük problemlerinden biri haline gelen fazla kilolar hayatımızı zorlaştırmaya son sürat devam ediyorlar. Problem o denli büyüdü ki her üç insandan biri fazla kilolardan kaynaklı problemler yaşamaya başladı. Diyetler, spor aktiviteleri, doğal ilaçlar derken denemediğimiz yol kalmadı. Bazılarımız bu yollarla kilolarında kurtulurken bazılarımız ne yazık ki hiç yol kat edemedik. Bu yazımda fazla kilo sorunu olanlar için çok ama çok basit bir kilo verme yöntemi anlatmaya çalışacağım. Size anlatacağım yöntem söylediğim gibi gayet basit ve bilimsel. Hazırsanız hemen işe koyulalım...


Bu yöntemi uygulayabilmeniz için ihtiyacınız olacak üç şey;

1 adet fitness saati
1 adet not defteri
1 adet kalem

Bu üç şeyi bir hafta boyunca yayınızdan hiç ayırmayacaksınız. İlk olarak kendinize çok ucuzlarından olmayan güvenilir bir fitness saati alacaksınız.

fitness saatiBu fitness saati yukarıda gördüğünüz gibi dijital bir saatten ibarettir. Saati göstermesinin yanında bir görevi daha vardır. Bu saati kolunuza taktığınızda gün boyu ne kadar kalori harcadığınızı ölçüyor. Ekstra hiçbir şey yapmıyorsunuz. Sadece kolunuzda taşıyorsunuz ve gün sonunda size verdiği kalori değerini not defterinize yazıyorsunuz.

Sporcu saati olarak bilinen bu saatten piyasada yüzlerce çeşit bulunmaktadır. Bütçenize uygun bir saati internet sipariş edebilirsiniz. Fakat söylediğim gibi çok ucuza kaçmamanızı öneririm. Çünkü saatin vereceği kalori değerinin doğruluğu kilo verebilmeniz de çok önem arz etmektedir.

Bu saati takmaya başladığınız gün yediğiniz içtiğiniz her şeyi not defterinize alt alta yazmaya başlıyorsunuz. Buradaki önemli nokta, yediğiniz her şeyi ama her şeyi not almanız.

Dikkat ederseniz şuan diyet yapmıyoruz. Şuana kadar yapmaya çalıştığımız şey, günlük ortalama ne kadar yiyecek tükettiğinizi yani ne kadar kalori aldığınızı anlamaya çalışmak. Bundan dolayı kendinizi sakın kasmayın. Yeme alışkanlığınızı bozmayın. Bu zamana kadar ne kadar tüketiyor duysanız aynı şekilde tüketmeye devam edin.

Gün sonunda aşağıdaki tabloyu kullanarak tükettiğiniz besinlerin ortalama kalori miktarlarını hesaplayın ve toplayın.

Daha sonra çıkan sonucu hemen altına fitness saatinizde yazan değeri girin.

Örnek:

Fitness saatinize göre bugün 700 kalori harcamışsınız, yemek listenize göre 1100 kalori almışsınız. Bu iki değeri alt alta girin ve farkını alın. Örneğimize göre bugün 400 kalori fazlalığınız var.

Meyveler Tahıllar Süt ve Yumurta Ürünleri Yağlar
elma 1 adet 60 1 dilim beyaz ekmek 28 gr 90 yoğurt (yağlı) 100 gr 95 tereyağı 28 gr 206
kayısı 1 adet 8 1 dilim kepekli ekmek 28 gr 60 süt (yağlı) 100 gr 68 margarin 28 gr 204
muz 1 adet 100 1 dilim kızarmış ekmek 15 gr 35 yoğurt (yağlı,meyveli) 100 gr 125 sıvı yağ 28 gr 130
kiraz 100 gr 40 1 adet kruasan 200 gr 200 beyaz peynir (yağlı) 100 gr 275
hurma 1 adet 15 bisküvi 100 gr 470 kaşar peyniri (yağlı) 100 gr 413
incir 100 gr 41 mercimek (kuru) 100 gr 314 parmesan peyniri (yağlı) 100 gr 440
incir (kuru) 100 gr 59 arpa (kuru) 100 gr 367 yumurta 1 adet 80
greyfurt 1 adet 60 bulgur (kuru) 100 gr 371 yumurta akı 1 adet 15
portakal 1 adet 50 kuskus (kuru) 100 gr 367 yumurta sarısı 1 adet 65
kivi 1 adet 34 mısır (kuru) 100 gr 342

mandalina 1 adet 50 buğday (kuru) 100 gr 364

karpuz 100 gr 19 susam 100 gr 589

kavun 100 gr 18 makarna (kuru) 100 gr 339

şeftali 1 adet 60 makarna (haşlanmış) 100 gr 85

armut 1 adet 70 pirinç (kuru) 100 gr 357

erik 1 adet 8 pirinç (haşlanmış) 100 gr 125

üzüm 100 gr 57


çilek 100 gr 26





Etler Deniz Ürünleri Sebzeler Kuruyemişler
biftek (ızgara) 100 gr 278 midye 1 adet 9 domates 1 adet 14 badem 100 gr 600
tavuk (ızgara) 100 gr 132 istiridye 1 adet 6 enginar 1 adet 10 hindistancevizi 100 gr 603
tavuk göğsü (haşlanmış) 100 gr 150 karides 1 adet 144 patlıcan 1 adet 28 fındık 100 gr 650
kuzu (yağlı, ızgara) 100 gr 282 somon füme 100 gr 171 taze fasulye 100 gr 90 fıstık 100 gr 560
kuzu ciğeri (yağda) 100 gr 232 ton balığı 100 gr 121 brokoli 100 gr 35 çam fıstığı 100 gr 600
salam 100 gr 446
brüksel lahanası 100 gr 35 ceviz 100 gr 549
sosis 100 gr 295
kabak 100 gr 25 patlamış mısır 100 gr 478


havuç 100 gr 35 kabak çekirdeği 100 gr 571


karnabahar 100 gr 32 ay çekirdeği 100 gr


kereviz 100 gr 18


salatalık 1 adet 11


marul 100 gr 15


mantar 100 gr 14


soğan 100 gr 35


bezelye 100 gr 89


taze yeşil biber 120 gr 15


patates (haşlama) 100 gr 100


ıspanak 100 gr 26


lahana 100 gr 20


Bu işleme bir hafta boyunca devam edin. Bir haftanın sonunda günlük harcama-alma farklarını toplayın ve yediye bölüm.

Bu işlemin sonucunda ortalama günlük alınan fazla kalori miktarı çıkacaktır. Diyelim ki ortalama alınan fazla kalori miktarınızı 300 kalori. İşte kilo almanız nedeni tam olarak bu. Günlük fazladan aldığını yani harcayamadığınız bu kaloriler vücudunuzda yağ olarak depolanmaktadır.

Günlük aldığınız kalori miktarı harcadığınız kalori miktarına eşitse veya çok yakınsa kilo almazsınız. Alıyorsanız, başka bir sağlık sorununuz olabilir.

Neden kilo aldığınızı aldığımıza göre şimdi çözüm bulalım. Hesabımız sonucunda fazla kalori aldığınız ortaya çıkarsa;

Ya yeme alışkanlığınızı değiştirerek harcadığınız kadar yemeye çalışacaksınız,
Ya da spor yapacaksınız.

Yeme alışkanlığınızı değiştiremiyorsanız spor yapmanız gerekmektedir.

Aşağıdaki sayfada koşu sporu ve kalori yakma cetveli bulunmaktadır. Bu cetvele bakarak günlük ne kadar koşmanız gerektiğini görebilirsiniz.

https://delinetciler.net/saglikli-ya...ori-yakar.html

Örnek)

90 kilo civarısınız. Saatte 8 km hızla 12 dakika koşarsanız 745 kalori harcarsınız. Sizin günlük fazlalığınız 400 kalori civarı ise ortalama saatte 4 km hızla 10-13 dakika koşarsanız bu fazla kaloriyi atabilirsiniz. Fitness saatleri bu işe de yaramaktadır. Koşu moduna alarak koşarsanız ne kadar kalori yaktığınızı görebilirsiniz. Herkesi kolaylıklar diliyorum..