Yakın zaman önce deneme şansı bulduğum 2010 model bir Mitsubishi Lancer otomobil beni çok ama çok şaşırttı. Daha önce hiç dikkatimi çekmeyen bu otomobil, tasarımı ve sürüş keyfiyle benden tam puan almayı başardı.


Bu otomobilin Türkiye'de hemen hemen hiç piyasası yok. Otomobillerle bu kadar ilgim olmasına rağmen bu otomobilin varlığından bile haberim yok desem abartmış olmam. Bu otomobille tanışmam bir arkadaş aracılığı ile oldu. Uzun süredir otomobil almak için uğraşan ve piyasayı kontrol eden bir arkadaşım bir tavsiye üzerine kendine 2010 model bir Mitsubishi Lancer almış. Araç 40.000 km ve gayet temiz kullanılmış. Aracı kısa süre test eden arkadaşım çok düşünmeden ve bütün riskleri göze alarak bu aracı almış. Araçla 250 km'ye yakın yolculuk yapmış ve aracın hastası olmuş. Aracı getirdiği gece beni aradı ve aracı denememi istedi. Söylediğine göre göre araç şehir dışında geçen 250 km'lik yolculukta sadece çeyrek depo benzin tüketmiş. Bu da aracın tam depoyla 750 - 1000 km yol alabileceğini gösteriyor. Rakam bana çok abartılı geldi ama herhalde performansı düşük bir araçtır dedim.

2010 Model 1.6 Motor Mitsubishi Lancer

Aracı kasası epeyce büyük ve oldukça gösterişli. İç döşemeleri standardın çok ama çok üzerinde. Araca biner binmez iç tasarımının Hondan Civic'e benzediği farkettim. Aracı çalıştırmamla şaşkınlığın biraz daha arttı. Aracın motoru o kadar sessiz çalışıyor ki, araçta müzik çalsa motorun çalıştığını fark edemezsiniz.

Araç 40 km'ye yakın yolculuk ettim. Araç düşündüğüm tam tersine çok atik. Aracı yaklaşık 2-3 km'lik yokuş bir yolda da denedim. Bu yokuşta tüm araçları test edebiliyorsunuz. Test ettiğim bir çok araç bu yokuşta sınıfta kalıyor. Yokuş oldukça dik, virajlı ve uzun. Bu araçla yokuşun yarısına kadar sorunsuz tırmandım ve durdum. Ve inanılmayacak bir şekilde araç yokuşun sonuna gelene kadar 100 km hızı hiç zorlanmadan çıktı. İnanın bana, aracın benzinli olduğu söylenmeseydi dizel zannederdim. Aracın performansı bu kadar iyi.


2010 Model 1.6 Motor Mitsubishi Lancer

Aracın vites geçişleri çok net ve eğlenceli. Birçok araçta denk geldiğim vites geçişi ve vitesler arası güçten düşme sorunu bu araçta kesinlikle yok. Aracın motoru sessiz olduğu için çok rahat bir şekilde 4000-5000 devirde kullanabiliyorsunuz.

Araçta gördüğüm en büyük sorun yol sesinin aracın içine çok girmesiydi. Araç aşağı yukarı 1250 kg ağırlığında. Kasasına göre hafif bir araç. Tam emin olmadım fakat araçta bir güvenlik zafiyeti olabilir. Kapılar çok ince. Kasasının neresini kontrol ettiysem altı boş saç sesi aldım. Aslına bakarsanız bu sorun piyasada ki her 10 araçtan 8'inde var.

Aracın kliması sınıfının araçlarına göre çok iyi. Koltuk döşemeleri de yine benzer araçlara göre çok iyi.

Aracın 2. el piyasası 30.000-35.000 TL arasında değişiyor.

Modifiyeye çok uygun olan bu otomobil benim çok hoşuma gitti. Bahsettiğim rakamlar bütçenize uygunsa mutlaka ama mutlaka değerlendirmenizi tavsiye ediyorum.