Ergenlik döneminde kilonuz belirgin biçimde artar. Erkeklerde daha çok kas, kızlarda ise yağ dokusu gelişimi olur. İşte bu aşamada aşırı kilo alımı, şişmanlık sık görülen yakınmalardır. Aslında ergenlik döneminde bedeninizde yağlanma olması doğal bir gelişmedir.


Doğru beslenmeniz sağlıklı bir şekilde büyüyebilmenizi ve gelişmenizi sağlar. Dengeli ve bilinçli beslenme, kilo konusunda olduğu kadar, bu dönem gençlerince çok önemsenen "ergenlik sivilceleri" üzerinde de olumlu etki yapar.

Erkeklerde hızlı büyüme döneminin başlangıcında yağ oranı artar. Bu nedenle 11-12 yaşlarında biraz şişmanca görünebilirler. Bazı erkek çocuklarda yağ dokusunun kalçalarda ve göğüste toplanması, gelecekteki beden görünümleri ile ilgili kaygı duymalarına yol açabilir. Sağlıklı beslenme, spor ve biraz da sabır bu sorunu çözecektir. Çünkü erkekler daha sonra hızlı büyüme döneminde yağ kaybederek inceleceklerdir.

Ergenlik Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır?



Kızlarda 6 yaşından başlayarak, bedenlerindeki yağ miktarı sürekli olarak yavaş bir şekilde artar. Yağ birikimi, karın bölgesinden göğüsler ve sırtın üst kısımlarına doğru yer değiştirir. Ergenlik döneminin başlangıcında kızlar da toplu görünebilirler. Zamanla boyları uzar ve incelirler. Spor ve dengeli beslenmenin yardımı ile sağlıklı bir görünüme kavuşacaklardır.

Bu Dönemde Beslenmede Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Bu dönemde oluşturulan beslenme alışkanlığı tüm yaşam boyunca sürecek ve sonraki sağlığınızı da doğrudan etkileyecektir.

Bu yaşlardan başlayarak, aşırı tuzdan ve yağlı besinlerden uzak durun. Aç kalmayın, ama yalnızca tatlı ve unlu besinler de yemeyin.

Okulda ayaküstü bir şeyler yerken de sağlığınızı koruyabilirsiniz. Bu tür ayaküstü beslenmede elma, portakal gibi meyveler; yumurta, çorbalar, yoğurt, ince kepekli ekmek arasında tavuklu, peynirli sandviçler yenebilir. Bu besinler hem bedeninizin sağlıklı büyümesini destekler hem de istemediğiniz kiloların oluşmasını engeller.

Ergenlik Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır? 1


Meyveler de kek ve tatlılar kadar güzeldir. İçecek olarak da taze sıkılmış meyve suları, ayran, süt içilmesi yararlıdır. Kola ve gazoz yararlı olmadıkları gibi fazla şekerli olduklarından kilonuzun artmasına da neden olurlar.

Yiyecekleri yavaşça, iyice çiğneyerek yemelisiniz. Hızlı yemek yerseniz, doyma duygusu oluşana kadar daha fazla yiyeceğiniz için, hızlı yemek kilo almanıza neden olabilir.

Kızlarda, özellikle âdet görmeye yakın, tatlı besinlere istek biraz artar. Bu dönemde çikolata ya da tatlı yerine meyve yemek fazla kilo almanıza engel olur.

Sabah kahvaltısı, okula gecikme kaygısıyla genellikle ihmal edilir; oysa aç kaldığınız için kan şekeriniz düşerse, düşünme ve algılama gücünüz azalır, başarınız düşer. Ayrıca sabah yediğiniz besinleri kolayca yakabileceğiniz için kahvaltı şişmanlatmayan bir öğündür. Bu nedenlerle, olanaklarınız ölçüsünde, kahvaltı yapmadan evden çıkmayın.