LCS 1 FIRKATEYNİ

USS Freedom (LCS 1) kıyı muharebe gemisi (LCS) ve Özgürlük sınıfının kurşun gemi. O yüzden özgürlük kavramı için ismini vermek Birleşik Devletleri Deniz Kuvvetleri üçüncü gemi. O General Dynamics tasarlanmış USS Independence ile rekabet, Lockheed Martin konsorsiyumu tarafından üretilen tasarım rakiptir. Resmen Lockheed Martin / Marinette Deniz / Gibbs ve 18 Eylül 2008 Marinette, WI Cox ekibinden ABD Donanması adına Tersanecilik Gulf Coast Kontrolör tarafından kabul edildi.

O denizaltı ve gemi karşı yetenekli sığ sularda misyonlar, yanı sıra mayın ve insani yardım çeşitli için tasarlanmıştır.Gemi 40 knot yeteneğine sahip yarı kayıcı monohull tasarım (74 km / h; 46 mil).

8 Kasım 2008 tarihinde Milwaukee, Wisconsin görevlendirilen, USS Freedom San Diego ev taşıdık olduğunu.

LCS 1 FIRKATEYNİ


Dizayn

USS Freedom iki önemli ölçüde farklı LCS tasarımlar üretilen ilk olduğunu; diğer, USS Independence (LCS 2), Mobile, Alabama General Dynamics 'Bath Iron Works ve Austal ABD liderliğindeki bir ekip tarafından yapılmış bir trimaran olduğunu. USS Freedom tür anti-mayın harbi, anti-denizaltı savaş, yüzey harp ve insani yardım gibi görevleri için hızlı, manevra kabiliyeti ve ağ yüzey muharip olarak tasarlanmıştır.

Geminin bir alüminyum üst yapı ile yarı kayıcı çelik monohull olduğunu. Sürtünme kaynaklı alüminyum deckhouse açısal tasarım ile birlikte, hangi, çok düz zor radar sistemlerini nokta için yapar karıştırın. Geminin uzunluğu 377 fit (115 m), yerinden 3.000 metrik ton (2950 metrik ton ) ve 40 knot (46 mil daha hızlı gidebilir;. 74 km / h)

Tasarım hızla değiştirilebilir misyonu modülleri, entegre helikopter lansman, kurtarma ve taşıma sistemi ve kıç ve yan hem tekneler (insanlı ve insansız) başlatmak ve kurtarmak için yeteneği ile bir uçuş güvertesi izin vermeyi büyük reconfigurable seaframe içermektedir.

Uçuş güvertesi bir standart yüzey gemi o 1,5 katı büyüklüğünde ve hangar içinde ve dışında helikopter taşımak için bir Trigon dolaşma sistemi kullanır. Bir kıç rampası ve su hattı yakınındaki bir sancak tarafında kapı: Geminin çeşitli görev paketleri başlatmak ve kurtarmak için iki yol vardır. Misyonu modül bölmesi pozisyonlama modülleri veya kargo için 3 eksenli vinç bulunmaktadır. ön güvertede bir 57 mm taret veya füze fırlatıcı için kullanılabilecek bir modüler silah bölgesi vardır. A Rolling Gövde Füze başlatıcısı uçakları ve cruise füzelerine karşı kısa menzilli savunma ve .50 kalibrelik tabanca montajları için hangar üzerinde monte edilmiştir topside sağlanmaktadır.

Çekirdek ekip genellikle yaklaşık 75 toplam mürettebat için bir misyon paket mürettebat ve bir havacılık dekolmanı katıldı 40 denizci, olacaktır. Otomasyon ölçüde işletme maliyetlerini azaltır azaltılmış bir ekip, verir, ancak iş yükünü hala olabilir "yorucu".

Dört 750 kilovat Fincantieri Isotta-Fraschini dizel jeneratörler güç gemi sistemlerine elektrik 3 megavat sağlar.

Hızla akışını değiştirecek böylece Özgürlük istikrar Relaxed etmiştir.

Kavram

Operasyonel konsept karşıtı erişim kuvvetleri karşı ve ABD Deniz Kuvvetleri ve diğer dost yüzey gemilerin operasyonları desteklemek için littorals işletmek için iki veya üç gemi filosu konuşlandırılması içerir.Operasyonel konsept Donanması'nın Denizcilik Stratejisi, doğrudan desteği olan "21. Yüzyıl Seapower için Kooperatif Strateji."

Başlıca özellikleri sığ su anti-denizaltı savaş, mayın karşı ve küçük tekneler saldıran karşı savunma içerir. LCS gemi diğer birimleri ile taktik bilgileri paylaşmak için ağ edilmelidir. Özgürlük başlangıçta deniz görevi dört aylık turlar dönüşümlü iki mürettebatı ile San Diego merkezli olacak.

Kongre Bütçe Ofisi o yakıt Özgürlüğü toplam yaşam döngüsü maliyetlerinin sadece "yüzde 8 ila 18 oranında" hesap verecek tahmin etmektedir. Senatör Jeff Sessions soru raporu adı ve önerdiği onun inşa Bağımsızlık, devlet, daha az sıklıkta refuelings yakıt maliyet ötesinde askeri operasyonlar üzerinde bir etkisi olurdu daha fazla yakıt verimli ve o olurdu.

Tarih

İnşaat

Inşaat sözleşmesi 2004 yılı Mayıs ayında Lockheed Martin LCS ekibi (Lockheed Martin, Gibbs ve Cox, Marinette Deniz, Bollinger Tersaneleri) verildi. Onun salma Marinette, Wisconsin Marinette Marine tarafından, 2 Haziran 2005 tarihinde atıldı. [21] Geminin ölümünden sonra Onur Madalyası verildi Birgit Smith, Amerika Birleşik Devletleri Ordusu Çavuş 1.Sınıf Paul Ray Smith dul sponsor oldu Irak'a Özgürlük Operasyonu içinde. Bayan Smith'in harfleri Geminin omurgası üzerinde kaynatılır. Çiftin Saint Christopher madalya ve düğün bantları gemi direği gömülür.

USS Freedom Eylül 2006 23 vaftiz edildi, 18 Eylül 2008 tarihinde Donanma teslim ve 8 Kasım'da Milwaukee görevlendirdi.

Yansıtılan gelecekte taşmaları ile birlikte Freedom inşaat sırasında maliyet aşımları Hükümet 2007 yılı Ocak ayında bir "Dur-iş" yayınladı. 25 Nisan 2008 tarihinde New York Times Özgürlük ve rakip Bağımsızlık hem göstermiştir savunarak, son derece kritik bir makale yayımladı Donanma kıyı muharebe gemisi programının bir hatası.

Önce teslim, Teftiş ve Anketi Donanma Kurulu (INSURV) LCS-1, 17-21 Ağustos gemiye kabul yargıladı. INSURV gemi ", yetenekli kaslı ve denetim hazır" ve Deniz Operasyonları Şefi geminin teslimatı yetki tavsiye bulundu. Çalışmalarda Michigan Gölü yapılmıştır Çünkü, havacılık ve savaş sistemleri de dahil olmak üzere, bazı gemi sistemleri, gösterilemedi. Yeni denemeler sırasında gösterilememiştir Sistemleri Norfolk erken 2009 denemeleri ve açık okyanusta INSURV için. denetlenmesine 21 yüksek öncelikli eksiklikleri kabul edildiği 2.600 toplam tutarsızlıklar keşfetti. sunulacak

Yıldızlı "eksiklikleri" LCS 1 kabul çalışmaların bir parçası olarak, Teftiş ve Araştırması (INSURV) Deniz Kuvvetleri Kurulu 21 kritik tespit "ve Deniz Operasyonları Şefi bu eksikliklerin düzeltilmesi veya feragat sonra LCS-1 teslim yetki önerilir. Donanmasına göre yetkililer, bu eksikliklerin sadece 9 teslimattan önce düzeltilmiştir. Donanması yetkilileri önceki kış dondurma için Marinette, Wisconsin, uzak gemi transit oynadı eksikliklerin zamanında düzeltilmesi daha yüksek bir öncelik olduğunu bildirmek. Donanma sırasında kalan eksiklikleri düzeltmek niyetinde planlanan teslimat sonrası bakım mevcutların. "

Alma sırasında LCS-1

Gemi ile konulardan biri bu nedenle hasar varsa lavaboya olasılığı daha altı yüzde kilolu ve olmasıdır. Bu inşaat sırasında tasarım değişiklikleri neden olmuş gibi görünüyor. Donanma bu düzeltilene kadar geminin özel çalışma usulleri gerektirdiğini söylüyor. seçildiğinde geçici ilave canlılık için harici tanklar yüklemek olacaktır. Ve LCS-1 şimdi zarar istikrar gereksinimi karşıladığını Deniz Kuvvetleri devletleri ile dış tank ve USS Fort Worth (LCS-3) tasarımı ek stabilite geliştirmeleri de içerir ki ek.

Diğer konular derin deniz yakıt ikmali için gerekli yavaş hız işlemleri ile zorluk, helikopter ile başka gemiye diğer sarf UNREP hiçbir yeteneği ve yan kapı ile sorunları uzaktan kumandalı araç başlattı vardır.

12 Haziran 2009 tarihinde, Deniz Kuvvetleri CNO Roughead 2012 beklenen tarihten önce, Özgürlük erken bir dağıtım bir çalışmada emrettiğini onaylamıştır. Lockheed Martin'in iç Anonim kaynaklardan Roughead Somali kıyıları açıklarında korsanlar için devriye ilk LCS kullanmak istediklerini bildirdi.

13 Ekim 2009 tarihinde, Savunma Bakanlığı Özgürlük iki yıl öncesinde programının devreye alınacağını duyurmuştu. Bu dağıtım için 20 ek denizciler misyonunun iki nakliye kaplarda Ziyareti, Yönetim Kurulu, Arama ve El Koyma işlemleri için yapılacaktır modülü kargo alanı. Bu kaplar sıhhi tesisler içermez, bu yüzden gemi yanaşma alanlarda olanları kullanmak zorunda olacak. 20 üye yatılı ekibi yaklaşık yarısı geçici bir kısmı için Amerika Birleşik Devletleri Sahil Güvenlik kolluk görevlileri ile değiştirilecektir dağıtım. John C. Harvey Jr dağıtım bir başarı iken, manning ayarlanması gerekebilir söyledi.

Operasyonlar

Denizde onu sınırlı zamanda, Özgürlük "kusurlu tasarımlar boğulmuş ve atanabilmek yana ekipman başarısız, en az 17 bilinen çatlaklar var ve art arda motoru ile ilgili arızaları kuşattı." Olmuştur

15 Şubat 2010 tarihinde, Özgürlük SOUTHCOM operasyonlarını desteklemek için ilk dağıtım Deniz İstasyonu Mayport yola çıktı. 22 Şubat günü, Kolombiya kıyıları, geminin olası bir uyuşturucu çalışan tekne izlemiştir. Tekne Kolombiyalı kıyı sularına geri kaçtı ve Özgürlük mürettebat teknenin mürettebatı tarafından denize dökülüyor olmuştu kokain 1/4 ton iyileşti.

4 Nisan 2010 tarihinde Özgürlük sorumluluk 3rd Filo alanına girdi; Helikopter Deniz Savaş Filosu 22, Det taşıyan. 2, bir LCS Yüzey Harp Misyonu Paketi ve ABD Sahil Güvenlik Yasa Uygulama Dekolmanı.

O kuru onu dış sancak waterjet değiştirilebilir böylece San Diego NASSCO tersane demirledi olması bekleniyor.

12 Eylül 2010, sancak Rolls-Royce MT30 gaz türbini bozuldu ve gemi limana geri dönmek için onun dizel motorlarında güvenmek zorunda kaldı. Deniz Operasyonları Şefi Amiral Gary Roughead medya sorunu overhyped ve söyledi Bu tür arızalar nadir değildi.

Şubat 2011 yılında ağır bir hava okyanus deneme sırasında, geminin su 5 galon bir saat sızdırılmış kendi gövde altı inçlik çatlak yaylı. Donanma araştırmaktadır. Sorun hatalı kaynaklar yerine bir tasarım hatası nedeniyle olduğu görülmektedir. onarım 27 Haziran 2011 tarihinde başlaması planlanıyor. 19 Eylül'e kadar Ve son.

Güney Kaliforniya kapalı iken devam Şubat 2012 tarihinde, Özgürlük minör sel yaşadı. Bir şişme önyükleme mühür sel içeren başarılı bir çaba içinde konuşlanmış ve geminin kendi güç San Diego'ya geri döndü. gemisi bile son yazılan-onarım haraca tamamlamadan önce bu kuru dok bir dönüş işaretleri.

Özgürlük Asya'daki ABD askeri artan varlığının bir parçası olarak Mart 2013 yılında Singapur için 10 aylık bir görev için gitti. Ve Mayıs 2012 yılında yapılan bir "özel deneme" dağıtım için geminin uygun bulundu.

Temmuz ayında 2012 Freedom 20 tarafından yanaşma genişletmek amacıyla ve yangınla mücadele ve tekne taşıma iyileştirmeler için demirledi kuru oldu. yeni bir boya planı uygulamak ve kıç rampası için henüz başka bir düzeltme uygulamak için başka bir yerleştirme sonra, Singapur için kalkacak 50 artı 3 kursiyerlerin bir çekirdek ekip, artı 98 için yanaşma bir görev ekibiyle. Bu seviyenin üzerinde Ek mürettebatı tekrar kargo alanlarının yataklanmış olacaktır.

15 Ocak 2013 tarihinde, operasyonel test ve değerlendirme Savunma Bakanlığı'nın müdürü yıllık çalışma LCS bir kararı yayınladı. Rapor USS Özgürlük mücadele "survivable olması beklenmiyor" söyledi. Helikopterler sistemleri hizmeti değildir ve birkaç yıl olmayacak ancak geminin yedekte mayın avlama sensörler, bu yüzden, benim önlemler için insansız sistemlerin güvenmek değil onboard. Onun 30 mm MK44 Bushmaster II "sergisi güvenilirlik sorunları." Mk 110 57 mm top farklı atış hassasiyeti zorlaştıran yüksek hızlarda titreşimler neden Özgürlük Class, üzerine tasarlanmıştır. Entegre silah sistemleri ve hava / yüzey arama radarı geminin etkileyen "performans eksiklikleri" sahip "izleme ve rehber nişan."

Erken 2013 yılında gemi USS Independence ile birlikte National Geographic TV programı "21. Yüzyılda Savaş Gemisi" ne katıldı. Gösterisi Şubat 2013 ayının 10. günü İngiltere'de prömiyeri.