Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur? - Delinetciler Portal
+ Hemen Yorum Yap

Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur?

  1. Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur?

    Yağda eriyenler (yağda erimemişlerse bağırsakta emilmezler)
    A vitamini
    D vitamini
    E vitamini
    K vitamini

    Suda eriyenler

    B vitaminleri
    B1 (tiyamin)
    B2 (riboflavin)
    B3 (niasin)
    B5 (pantotenikasit)
    B6 (piridoksin)
    B12 (siyanokobolamin)
    Biyotin
    Kolin
    Folikasit
    İnositol
    Paraaminobenzoik asit
    C vitamini

    Yağda eriyen vitaminler

    A Vitamini (yağlı yiyeceklerle alınması şart)
    Diğer adıyla görme vitamini; embriyonun gelişmesi ve büyüme için gerekli hücrelerin çoğalmasını sağlar. Bronş, ağız, yemek borusu, mide, bağırsak ve vajina iç derisini (mokoza) korur. Aknelerin oluşmasını engeller. Aynı zamanda antioksidan olduğundan kanseri önlemede rol oynar.

    Kaynakları
    Balık, et, karaciğer, yumurta, süt ve peynir.

    Günlük ihtiyaç 1 mgram

    Aşırısı
    Yağda eriyen idrarla atılmaz. Karaciğerde nötralize edilir. Uzun zaman yüksek dozda alınırsa, iştahsızlık, deri kuruması, saç dökülmesi, kemik ağrıları olabilir.

    D Vitamini

    Ön maddesi deri altında bulunur. Güneş ışınlarının etkisiyle D vitaminine dönüşür. Bu vitamin, kalsiyum ve fosforun bağırsakta emilimi ve vücutta kullanımı için gereklidir. Kuvvetli kemik ve dişler, bu vitaminin kalsiyumu buralara yerleştirmesiyle olur.

    Kaynakları
    Karaciğer, balık, yumurta, tereyağı, peynir, mantar.
    Günlük ihtiyaç 5 mgram

    K Vitamini
    Kanın pıhtılaşmasında görev alır. Minarellerin kemiklere yerleşmesi ve kemik tamiri için gereklidir.

    Kaynakları
    Lahana, ıspanak, brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, tam tahıl ürünleri, peynir, et karaciğer, bitkisel yağlar.
    Günlük ihtiyaç 80 mikrogram.

    Suda eriyen vitaminler


    B1 Vitamini (tiyamin)
    Sinir ve kaslar için gerekli olan karbonhidratların sağlanması ve metabolize edilmesi için gereklidir. Kan dolaşımı ve beyin fonksiyonlarına yardımcı olur.

    Kaynakları
    Tahıl ürünleri ve kabuklu pirinç, ayçiçeği çekirdeği, yağsız et, balık ve bezelye.
    edilmemiş.

    B2 Vitamini (riboflavin)

    Cilt, saç ve tırnakların oksijen kullanımı için gereklidir. Katarakt tedavisinde faydalıdır.

    Kaynakları
    Et, balık, kuruyemişler, karaciğer ve tahıllar ürünleri.
    Günlük ihtiyaç 1,5-2 mikrogram.

    B3 vitamini (niasin)
    Sağlıklı bir beyin ve güzel bir cilt için gerekli bir vitamin. Metobolizmanın tüm safhalarında yer alır. Derin nemi ve mide, safra kesesi sıvılarının salgılanması için gerekli.

    Kaynakları
    Et, balık, kuruyemişler, karaciğer, tahıllar.
    Günlük ihtiyaç 15 mgram

    B5 Vitamini (pantotenikasit)

    Deri için ve saçların uzaması için gerekli vitamindir. Metabolizmanın tümüne iştirak eder. Yağ, karbonhidrat ve protein parçalanmasında rol alır. Kolesterol sentezinde yardımcı olur. Özellikle başta kortizon olmak üzere, böbrek üstü bezi hormonlarının üretimine yardımcı olur.

    Kaynakları

    Et, tavuk, balık, baklagiller, tam tahıl ürünleri, süt ve süt ürünleri.
    Günlük ihtiyaç 6 mgram



    Güncelleme : 2017-07-04
  2. 2012-11-19 #2
    Çok Teşekkür Ederim

  Okunma: 1414 - Yorum: 1 - Amp
Kullanıcı Oylaması: /5 -