Düzenli egzersiz kasları kuvvetlendiriyor, eklemlerin esnekliğini sağlıyor ve bel ağrılarını büyük ölçüde engelliyor .

Bel ağrıları, kaynağı doğru tespit edilmezse sürekli tekrarlayan bir sağlık sorunu. Bu ağrılarının tedavisi için fizik tedavi uzmanları, boyun, sırt ve bel bölgesini çalıştıran bir egzersiz programı ile tüm omurganın güçlendirilmesini öneriyor. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Cavit Meclisi, bel ağrısı ve tedavi yöntemleri hakkında bilgiler veriyor.


SEBEPLERİ NELERDİR?
Bacak ağrısı ile birlikte olmadığı zamanlar bel ağrılarının yüzde 90'ı, kısa sürede iyileşebilen ve bel fıtığı olmayan ağrılardır. Bunlar genellikle, spor sırasında veya günlük hayattaki zorlanmalardan kaynaklanır. Ancak, bel ağrılarını omurganın genel yapısı ve hareketleri içinde değerlendirmek gerekir.

Omurga ağrılarını genel olarak 3 gruba ayırıyoruz. Birincisi, genellikle yaşam tarzından kaynaklanan ve omurganın hareketlerindeki uyumun bozulduğu duruş bozukluğu grubudur; burada, bazı omurların hareketi normalden az, bazı omurların ise normalden fazladır. İkincisi, yeni başlamış kas, bağlar, eklemler ve disklerin zorlanması veya hasar görmesinden kaynaklanan ağrılardır. Üçüncüsü, uzun süre (aylar ve yıllar) devam eden omurga sorunları zemininde oluşan kireçlenmeler, hareketsiz ya da aşırı hareketli eklemler ve zayıf ya da çok kısa kaslardır. Bel ve bacak ağrısı birlikte olduğu durumlarda ise bel fıtığı olasılığı yüzde 90 civarındadır. Bel fıtıklarının yüzde 90'ı ise ameliyatsız iyileşir. Dinlenmek, ilaç kullanmak ve 2-3 haftada başlanan egzersizlerle sorun çözülür.


EGZERSİZİN ÖNEMİ
Araştırmalar egzersiz yapanlarda bel ağrılarının daha az görüldüğünü gösteriyor. Düzenli egzersiz kasları kuvvetli ve dayanıklı, eklemleri esnek, omurganın tümünü ve de kalça, bacak kasları ve eklemlerini kuvvetli ve hareketli tutarak omurgayı korur. Aynı pozisyonlarda uzun süre çalışmayı gerektiren işler ve ağır kaldırmanın dönerek kaldırma ile birlikte olduğu işlerde bel ağrısı daha fazladır..