Demir ve kalsiyum zengini; Bakla",

"Sivilceye elma sirkesi",
"Güzellik için lahana",
"Kuşkonmaz kansızlığı önlüyor",
"Kansere çilekle 'dur' deyin!"Demir ve kalsiyum zengini; Bakla
Bakla sindirimi kolay ve çok besleyici bir sebzedir Tanelerinde bol miktarda azot ve nişasta vardır Baklagillere adını veren bu sebze, zengin bitkisel protein ve karbonhidrat içerir Demir ve kalsiyum mineralleri açısından da zengin olan baklada A, C, B ve B2 vitaminleri de bulunuyor
Bakla idrar yollarını temizler, bağırsak parazitlerini düşürür Şeker hastalarında ise kan şekerini düşürücü bir etkiye sahiptir

Sivilceye elma sirkesi

Elma sirkesinin
bileşiminde kalsiyum, potasyum, magnezyum, sodyum, fosfor, silisyum, A vitamini, Beta caroten, B1, B2, ve B6 vitaminleri, C vitamini, sirke asitleri, meyve asitleri, pektin ve doğal aroma maddeleri bulunur Bedenimizi içten ve dıştan tedavi etme özelliğine sahip, olağanüstü bir ilaçtır Kabızlık, hemoroid, ergenlik sivilcesi, gaz, şişkinlik, yüksek kolesterol, varis, grip ve nezleye karşı etkilidir Ayrıca derimizin asidik koruma örtüsünün güçlendirilmesinde önemi büyüktür

Güzellik için lahana
B, C, E vitamini ve potasyum açısından zengin olan lahana mide ve bağırsakların iç yüzeyini koruyarak, oralardaki yaraların iyileşmesini sağlar İçeriğindeki kükürt ile kanı temizleyip cildi güzelleştirdiği, idrar söktürdüğü, vücuttaki suyu ve zehirli maddeleri idrarla dışarı attığı biliniyor İçerdiği selenyum ile yaşlanmayı önleyici ve kalp krizine karşı koruyucu özelliği de bulunuyor Kansere karşı etkili olduğu bilinen sebzelerin başında gelir Özellikle meme ve rahim kanserine karşı etkilidirKandaki şeker miktarını düşürür, şeker hastalarının sıklıkla yemeleri gereken bir besindir

Kuşkonmaz, kansızlığı önlüyor
A, B1 ve C vitaminleri açısından zengin olan kuşkonmazın terlemeyi sağlayarak gözeneklerin açılmasını, vücudun fazla suyunun atılmasını, kansızlık ve gribi önleyici, romatizmal hastalıkları giderici, solunum yolu, karaciğer, böbrek ve mesane hastalıklarını tedavi edici özelliği bulunmakta Kuşkonmaz ayrıca kalp çarpıntısına iyi gelir Osteoporozu önlemeye katkıda bulunur Antistres hormonların oluşmasına ve kanseri önlemeye yardımcı olan kuşkonmaz bağışıklık sistemini güçlendirirAma çiğ olarak yenilirse alerji yapabilir, böbrek taşı ve kumu olanlarda rahatsızlık verebilir

Kansere çilekle "dur" deyin!
C vitamini bakımından zengindir Sindirimi kolaylaştırır Yüksek oranda allejik asit içerdiğinden kanseri önler Önemli miktarda A, B vitamini ile kalsiyum, demir, fosfor gibi mineraller içerir Çilek, 1 yıla kadar dondurularak saklanabilir Bunun için çilekleri önce buzlu suda yıkamalı, sonra saplarını çıkarmalısınız Daha sonra kâğıt havluyla iyice kurulayıp havası alınmış bir kapta dondurucuya yerleştirmelisiniz

'Bağışıklık sistemi için çinko şart!', 'Yemeklere tarçın'

Balda yok yok!
A, B, E ve K vitaminleri içeren balda kalsiyum, fosfor, demir, magnezyum, potasyum, iyot gibi mineraller de vardırKabızlığa, uykusuzluğa, sinir gerginliğine, kalp çarpıntılarına karşı bire birdir Gastrit ve mide ülserinde, sindirim sistemi bozukluklarında, damar sertliğine olumlu etkisi vardır

Rokayı sofranızdan eksik etmeyin!
P ve K mineralleri içeren roka, mide ve karaciğer dostu olarak biliniyor Kansızlığı gideren roka, hazmı kolaylaştırıyor, böbrekleri çalıştırıyor, idrar söktürüyor

Lahana ailesinin her üyesi kanser kalkanı
Lahanagiller ailesinin üyeleri, (brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, beyaz ve karalahana) içerdikleri glukosinolat ve isothiosiyanat maddeleri ile kalp hastalıklarına ve kansere karşı koruyucudur

Bitki çayı nasıl yapılır?
Porselen demliğe önce çay yapacağınız bitkiyi koyun ve üzerine su ekleyin Ancak taze kaynatılmış ve klorsuz su kullanınınKaynatılan suyu 1 -2 dakika dinlendirin Çayın demlenmesi için 2-5 dakika yeterlidir Kök bitkilerden çay yapacağınız zaman, aynı miktarda su ve bitkiyi birlikte kaynatın

Selenyum'un fazlası zarar
Maya, tam tahıllı ürünler, yumurta, patates ve deniz ürünleri tüketerek bol miktarda selenyum alabilirsiniz Vücudu kanserden koruyan selenyum, damarlarda pıhtılaşma riskini düşürür Ayrıca HDL kolesterolün LDL kolesterole oranını artırarak da kalp sağlığını korur Yüksek oranda alınırsa ishal, saç dökülmesi, tırnak kırılmasına yol açabilir

Ayçekirdeği E vitamini deposu
Ayçekirdeği iyi bir E vitamini kaynağıdır Kolesterolü düşürür, damar sertliğini giderir Yağ ve proteini en kaliteli türdendirBeyin gücüyle çalışanların ve çocukların günde 50 gram yemesi tavsiye edilir Hormonların dengeli çalışmasını sağlar Kalp ve sinir hastalıklarını önler.

Adet ağrılarına E vitamini
Kalp hastalıklarına karşı koruyucu özelliği bulunan E vitamini, kadınların en büyük kâbusu olan regl (âdet) öncesi sancıları da önler E vitamininin, özellikle mensturasyon öncesi alımı öneriliyor

Bağışıklık sistemi için çinko şart

Sürekli bir hava değişikliği yaşadığımız şu son günlerde güçlü bir bağışıklık sistemi için çinko minerali çok önemli Çinko; peynir, yumurta, mısır, Brüksel lahanası ve brokolide bulunmaktadır

Yemeklere tarçın
Bilim adamları, yemeklere eklenen az miktarda tarçının, kandaki şeker düzeyini belirgin şekilde düşürdüğünü söylüyorDiabetes Care dergisinde yayımlanan habere göre, çaya atılan bir tarçın kabuğu bile, şeker hastalarının insülin değerlerini düzenlemeye yetiyor

ÇİKOLATA

Karşı konulmaz bir tat olan çikolata, sağlık için gerekli birçok minerali (kalsiyum, fosfor, magnezyum, demir, çinko, bakır) içerir

Çikolata polifenol diye adlandırılan ve antioksidan olan bileşim dizileriyle doludur Kanın akışkanlığını artırır, damarları açar, metabolizmanın ürettiği kalp hastalıkları ve kansere yol açan zararlı moleküllerle savaşma gücünü artırır Duygusal anlamda da kendimizi iyi hissetmemizi sağlayan beyindeki seratonin hormonu seviyesini artırır ve mutluluk hissi verir Aynı zamanda içeriğindeki kafein nedeniyle uyarıcı ve keyif vericidir Ancak yine de, yapısındaki yüksek şeker ve kalori göz ardı edilmemeli, çikolata tüketimi konusunda da aşırıya kaçılmamalı ve sağlıklı beslenmenin en önemli koşullarından birinin bu olduğu asla unutulmamalıdır

Bir vitamin hazinesi: "Balık"
İçerdiği vitaminler, minerallerle sofraların kralı balığı ne yazık ki yeterince tüketmiyoruz
Her zaman söylenir: "Üç tarafı denizlerle çevrili bir ülkeyiz, balığımız bol ve çeşitlidir" diye Hatta çoğumuz "denizden babam çıksa yerim" diyecek kadar deniz ürünlerine düşkünlüğünü belirtir Ancak istatistikler bizi yalancı çıkarıyor Çünkü Türkiye'de balık tüketimi son derece az Tabii gerçekten balık tutkunu olup da yeterince tüketenlere bir sözümüz yokKırmızı etten daha çok proteine sahip olan balık az oranda yağ barındırıyor Üstelik balıktaki yağ, diğer yağlardan daha faydalı Daha da önemlisi kırmızı etlerden alınan proteinin tümü vücut tarafından kullanılmıyor ama balıktaki protein ve yağın hemen hepsi metabolizmaya dahil oluyor Az karbonhidrat bol fosfor Balıkta karbonhidrat ve nişasta oranı çok düşükBu da onu diyet yiyeceklerinin başına koyuyor Özellikle kolesterol sorunu olanlar için iyi bir besin kaynağı

Fosfor, kalsiyum, iyot ve vitamin zengini balık A, B1, B2 ve D vitaminlerini içeriyor
Kemiklerin gelişiminde, büyümesinde D vitamini gereksinimi çok fazla Balıkların lezzeti ve besin değeri bakımından uygun zamanlarda tüketilmesi önemli Hamsinin en lezzetli ve yağlı olduğu dönem ekim - şubat ayları arası Kalkan, bütün sene yenebiliyor ama şubat mayıs aylarında çok daha lezzetli Kefal için ideal dönem kış ve ilkbahar mevsimi Mezgit, sonbahardan ilkbaharın ilk aylarına kadar olgun zamanında Peki balığın tazesini nasıl anlayacağız?

Öncelikle gözler saydam, parlak ve içeriye çökmemiş, solungaçlar parlak kırmızı renkte olmalı, balık suya bırakıldığında dibe çökmemeli, pulları parlak ve gergin olmalı Elinize aldığınızda kuyruğu sert durmalı, parmakla bastırdığınızda bir çukur oluşmamalı.