Alexander Calder Google'ın ana sayfasında Doodle oldu! Peki Alexander Calder kimdir? Alexander Calder detaylı bilgileri ve Alexander Calder hayatı bu sayfada.İşte ayrıntıları...


Alexander Calder, 1898 yılında doğdu, sanatçının ikinci çocuğu anne-babası ve annesi bir heykeltıraş bir ressam oldu. Çünkü, babası, Alexander Stirling Calder, kamu komisyonlar aldı, aile Calder çocukluk boyunca ülkeye geçtiler. Calder oluşturmak için teşvik ve ailesinin yaşadığı her yerde, sekiz yaşından itibaren hep kendi atölyesi vardı. 1909 yılında Noel için, Calder ilk heykeller iki oluşumu bir pirinç levha ve bükülmüş bir küçük köpek ve ördek kesim ile anne ve babasının sundu. Vurulduğunda ördek ileri ve geri kinetik-kayalık. Yaş on birde bile, onun taşıma malzemeleri tesis açıktı.


Calder, onun yeteneklerini rağmen aslında bir sanatçı olmak için yola vermedi. Onun yerine, liseden sonra Stevens Teknoloji Enstitüsü'nde kayıtlı ve bir mühendislik derecesi ile 1919 yılında mezun oldu. Calder, bir geminin kazan dairesinde bir hidrolik mühendisi ve otomotiv mühendisi, bir günlük kamp hakemi ve itfaiyeci olarak dahil olmak üzere, çeşitli işlerde mezun olduktan sonra birkaç yıl boyunca çalıştı. Calder, New York, San Francisco bağlı bir gemi, ikinci işgal hizmet verirken, parlak güneşin doğuşunu ve scintillating bir dolunay görmek için güvertede uyandı, her ters ufuklar görünür (gemi Guatemala kıyılarında yattı .) Deneyim Calder üzerinde kalıcı bir etki yaptı: hayatı boyunca bakın.


Calder kısa bir süre sonra bir sanatçı olma yolunda kararlıdır ve 1923 yılında New York'a taşındı ve Sanat Öğrencileri Birliği'nin kayıtlı. Ayrıca 1925 yılında iki hafta boyunca sirk sahneleri taslağını Ringling Kardeşler ve Barnum & Bailey Sirki onu gönderdi Ulusal Polis Gazete'de gösteren bir iş aldı. Sirk Calder'in hayat boyu sürecek bir ilgi oldu ve 1926 yılında Paris'e taşındıktan sonra, o onun Cirque Calder, karmaşık ve benzersiz bir sanat bir vücut. Topluluğu küçücük sanatçılar, hayvanlar, ve o Ringling Brothers Sirki gözlemlemişti sahne dahildir. Tel, deri, kumaş ve diğer malzemeleri moda, Cirque Calder Calder tarafından elle manipüle şekilde dizayn edilmiştir. Her parça, sanatçı onu taşımak ve her yerde tutun performansları sağlayan, büyük bir gövde içine paketlenmiş edilebilecek kadar küçük oldu. Onun ilk performansını arkadaş ve akranlarının bir izleyici için Paris'te düzenlenen ve yakında Calder, çok başarılı, Paris ve New York'ta hem de sirk. Onun sirk Calder'in kaplamalar genellikle iki saat sürdü ve oldukça ayrıntılı. Gerçekten de, Cirque Calder, kırk yıl öncesindeki performans sanatı.


Kısa bir süre sonra arkadaşları ve gün kamu rakamlar bu malzeme portre heykelini başladı: Calder, o onun sirk için tel ile çalışmaktan memnun bulundu. Word yaratıcı sanatçı hakkında gitti ve 1928 yılında New York Weyhe Galeri Calder, ilk solo galerisi gösterisi verildi. Weyhe az göstermek yakında yanı sıra Paris ve Berlin gibi, New York, başkaları tarafından takip etti: bir sonucu olarak, Calder tekneyle okyanus geçişi, çok fazla zaman harcadı. O, bu vapur yolculuklarından biri Louisa James (yazar Henry James bir yeğen kızı) ile tanıştı ve iki Ocak 1931 yılında evlendiler. Ayrıca Joan Miró, Fernand Leger, James Johnson Sweeney, ve Marcel Duchamp'ın da dahil olmak üzere şu anda birçok ünlü sanatçı ve aydınları Yirminci yüzyılın başlarında, dost oldu. Ekim 1930 yılında, Calder, Piet Mondrian Paris'te stüdyosunu ziyaret eder ve Mondrian sürekli kompozisyon deneyler için repositioned renkli kağıt dikdörtgenler bir duvar derinden etkilendim. O toplam soyutlama doğru sonraki yaşamında bu deneyimi "şok" onu hatırlattı. Bu ziyaretin ardından üç hafta boyunca, sadece o gerçekten resim heykel tercih yaptığını keşfetmek için, sadece soyut resimler yarattı. Kısa bir süre sonra, o Soyutlama-Création, o dostu haline geldi kimler etkili bir sanatçı grubu (Arp, Mondrian ve HELION dahil) katılmak için davet edildi.


1931 yılı sonbaharında, o ilk gerçekten kinetik heykel ve sanat tamamen yeni bir tür form verdi Calder sanatsal kariyerinde önemli bir dönüm noktası oluştu. Bu nesnelerin ilk krank ve motor sistemleri tarafından taşındı ve Marcel Duchamp-Fransız mobil hem de "hareket" ve "gerekçesidir." "Cep" olarak nitelendirdi Calder yakında bu mekanik yönlerini o hava akımları ile kendi üzerinde dalgalandırmak moda cep görünce işleri terk etti. Jean Arp, Calder'in sabit nesnelerin adlı kinetik çalışmaları, Calder olmayan kinetik çalışmaları ayırt etmek için "stabiles."

1933 yılında, Calder ve Louisa Fransa ve sol, Roxbury, eski bir çiftlik satın Amerika Birleşik Devletleri, geri döndü. Calder, kendisi için bir stüdyo içine ana evine bağlı bir Icehouse dönüştürülür. İlk kızı Sandra, 1935 yılında doğdu ve ikinci bir kızı Mary, 1939 yılında izledi. Ayrıca, 1934 yılında yaptığı ilk gösteri ile New York'ta Pierre Matisse Galerisi ile olan ilişkisi başladı. Yakın arkadaşı olmuştu James Johnson Sweeney, katalog önsöz yazdı. Calder 1930'larda Martha Graham ve Eric Satie, hem de bale için setler inşa ve Cirque Calder performanslar vermeye devam etmiştir.

Büyük açık hava heykel Calder ilk girişimleri de bu on yıl içinde inşa edilmiştir. Bu onun, daha sonra heybetli kamu işleri öncekilerden çok daha küçük ve daha hassas; bahçe için yaptığı ilk denemeleri kolayca güçlü rüzgarlar bükülmüş. Ancak, onlar büyük bir ölçekte çalışmak için onun erken niyetlerinin göstergesidir. Calder, 1937 yılında ilk büyük cıvatalı stabil Şeytan Balık başlıklı, sac tamamen moda yarattı. Bir önceki ve daha küçük stabil Genişlemiş Pierre Matisse Galerisi gösterisi, Stabiles ve Cep Telefonu, çalışma sergilendi. Bu gösteri de Big Bird, küçük bir maket temelinde başka bir büyük çalışma dahildir. Calder, kısa bir süre sonra, Paris'teki Dünya Fuarı'nda İspanyol Pavyonu için her iki Merkür Çeşmesi yapmak için komisyonlar (bir çalışma olduğunu sembolize İspanyolca Cumhuriyet faşizme karşı direnç) ve Lobster Trap ve Balık Kuyruk Müzesi'nin ana merdiven boşluğu yüklü oldukça büyük bir cep New York Modern Sanat.

Amerika Birleşik Devletleri Dünya Savaşı girdiğinde, Calder, Deniz Piyadeleri giriş için uygulanır, ancak eninde sonunda reddedildi. O oluşturmak için devam etti: metal savaş yıllarında kısa kaynağı olması nedeniyle, Calder, heykelsi bir aracı olarak odun giderek döndü. Sweeney ve Duchamp'ın "takımyıldızları" olarak adlandırılan bir başka heykel orijinal formu işleri, ahşap çalışma sonuçlandı. Calder, özellikle bir şey temsil ettiği niyetinde değildi rağmen, kozmosun çünkü tel demirlemiş oyma ahşap elemanları ile, takımyıldızları sözde. Pierre Matisse Galerisi 1943 yılının bahar aylarında bu eserler bir sergi düzenledi, Calder son solo bu galeride göstermek. Onun Matisse ile ilişkisi kısa bir süre sonra sona erdi ve onun New York temsili olarak Buchholz Galeri / Curt Valentin aldı.

Kırklı ve ellili, Calder, Springfield, Massachusetts George Walter Vincent Smith Galerisi'nde eserinin ilk retrospektif ile 1939 yılında başlatılan son derece verimli bir dönem olmuştur. Ikincisi, büyük bir retrospektif, sadece birkaç yıl sonra 1943 yılında New York Modern Sanat Müzesi'nde sergilendi. 1945 yılında, Calder bir dizi küçük ölçekli çalışmalar yaptı; kendi ekonomisi ile tutarak, çok daha büyük parçalar yaparken kesilmiş metal hurda yapıldı. Calder bu sefer hakkında stüdyosunda ziyaret ederken, Duchamp bu küçük eserleri ile ilgimi çekti. Işleri kolaylıkla demonte Avrupa'ya gönderilecek, bir sergi için tekrar monte edilebilir olduğu fikrinden esinlenerek, Paris Galerie Louis Carré Calder gösterisi planladı. Bu önemli bir gösteri ertesi yıl düzenlenen ve Jean-Paul Sartre, sergi kataloğu için Calder cep yazdığı ünlü yazısını yazdı. 1949 yılında, Calder, Heykel Üçüncü Uluslararası Sergisi Philadelphia Müzesi için bugüne kadar yaptığı en büyük mobil, Uluslararası Mobil inşa edilmiştir. Burgess Meredith yönettiği bir oyun ve Nuclea, Jean Vilar tarafından yönetilen bir dans performansı için "Larry Mutlu," setleri tasarlanmıştır. Paris Galerie Maeght Calder gösterisi de 1950 yılında düzenlenen ve daha sonra Calder özel Parisli satıcısı oldu. Galerie Maeght ile yaptığı dernek, 1976 yılında ölümüne dek, yirmi altı yıl sürdü. Calder onun New York bayi Curt Valentin, 1954 yılında beklenmedik biçimde öldükten sonra, onun yeni Amerikan satıcı olarak New York'ta Perls Galeri seçilen ve bu ittifak da hayatının sonuna kadar sürdü.

Calder, öncelikle onun daha sonraki yıllarda büyük ölçekli işletmeye çalışmaları üzerinde yoğunlaştırdı. Bu büyük anıtsal heykel komisyonlarının bazıları şunlardır: 0,125, New York Port Authority Idlewild (John F. Kennedy) Havalimanı (1957) asılı olan bir cep telefonu; UNESCO'nun Paris'teki La Spirale, (1958); Teodelapio , Spoleto, İtalya (1962) şehri Olimpiyat Oyunları için Aztek Stadyumu dışında yüklü El Sol Rojo (yüksek altmış yedi ayak, tüm Calder Kullanıcı eserlerinin büyük); Man, Montreal Expo (1967) Mexico City bölgesindeki La grande vitesse, şehir için Grand Rapids, Michigan (1969), National Endowment for the Arts (NEA) tarafından finanse edilecek ilk halka açık sanat eseri ve Flamingo, Chicago'da Genel Hizmetler İdaresi stabil (1973).

Onun çeşitli projeler ve komisyonların aralığı ve genişliğini de işaret ettiği gibi, Calder sanatsal yeteneklerini 1960'larda dünya çapında tanınmış. Retrospektif bir eserinin 1964 yılında New York Guggenheim Müzesi açıldı. Beş yıl sonra, Saint-Paul-de-Vence, Fransa, Fondation Maeght, kendi Calder retrospektif düzenledi. 1966 yılında, Calder, onun oğlu-in-law Jean Davidson ile birlikte, iyi Alınan otobiyografisi yayımlandı. Ayrıca, Calder'in bayi, Paris ve New York'ta Perls Galerisi, Galerie Maeght, Calder, her biri hakkında yılda ortalama.

1976 yılında New York Whitney Amerikan Sanat Müzesi, yaptığı iş, Calder'in Evren başka bir retrospektifi niteliğini açılışına katıldılar. Sadece birkaç hafta sonra, Calder, yirminci yüzyılın en üretken ve yenilikçi sanatsal kariyeri sona eren, yetmiş sekiz yaşında öldü.