1.Yazı yazarken, okurken dik oturmalıyız, Duruş, oturuş ve yük taşımada da iskelet ve kas sistemimize zarar verecek hareketlerden kaçınılmalıdır.Aksi takdirde iskeletimizde şekil bozuklukları meydana gelebilir.



İsim:  95fdcb9b1146ba0b43206783bc4e4633_1262524985.jpg
Görüntüleme: 15109
Büyüklük:  20,2 KB (Kilobyte)



2. Yere eğilirken belimizi bükmek yerine, dizlerimizi kırmalıyız.


3. Ağır yük taşınmamalı ve eşya taşırken ağırlığı belimize vermemeliyiz.


4. Düzenli egzersiz yapmalıyız. İskelet ve kas sağlığımızı olumsuz etkileyecek davranışlardan kaçınmalıyız. Örneğin; oyun oynarken birbirimize zarar verecek hareketler yapmamalıyız. Aksi takdirde kemiklerimizin kırılmasına neden olabiliriz.


5. Dengeli ve yeterli beslenmeliyiz. Kemiklerin gelişmesi için özellikle süt ve süt ürünleri, D vitamini, proteinli besinler, kalsiyum ve fosfor içerikli besinler alınmalı ve güneş ışığından bolca yararlanılmalıdır


6. Kasları çok yorucu ve zorlayıcı hareketler yapmamalıyız.

7. Yaşa ve cinsiyete uygun spor yapmalıyız.

8. Ani hareketlerden kaçınmalıyız Ayrıca yürürken ve koşarken yanlış hareketlerden kaçınmalı çünkü kaslarımızın yırtılmasına neden olabilir.

9. Dar ve yüksek topuklu ayakkabılar giyinilmemeli

10. Kırık, çıkık ve burkulmalarda mutlaka doktora gidilmelidir.