Bu yaz, bütün kadınlar incelmeye çalışıyorlar. Ama aslında vücut hariç heryerde dolgunluk moda. Göğüsler dolgun, saçlar dolgun... Kanıtı ortada: Gece klüplerini, restoranları ve alışveriş merkezlerini bir gezmek yeter. Gezerken bakacaklarınız da bizden... Name:	primary-medium.jpg 
Views:	684 
Size:	8,8 KB (Kilobyte) 
ID:	10402



Oje sürmek zor iş


Kadınların en büyük dertlerinden biri, sürdükleri ojelerin kurumasını beklemek. Ama artık değil. Helena Rubinstein'in ''Ritual Color''uyla ekstra parlaklık, yoğun renkler, ideal kıvam, çabuk kuruma, uzun süre dayanıklılık, kolay uygulama ve büyüleyici renkler birarada...


Dişilik sembolü koku


Cacharel'in dişilik sembolü ve büyülü kokusu Noa, inci tanesini andıran şişelerde, kadınlığını ön plana çıkarmak isteyenlere özel. Baharatlı beyaz şakayık, kahve, biraz süt ve kişniş karışımı kokusu da var. Üstelik vücut sütü, köpüklü duş jeli ve deodorantı da hediye...



Name:	2010-moda-trendleri.jpg 
Views:	1705 
Size:	88,7 KB (Kilobyte) 
ID:	10403


Ödüllü tasarımlar

Gülaylar Altın tarafından hazırlanan üçlü mücevher seti, İtalya'daki ''1. Gold Virtuosi Yarışması''nda derece aldı. 34 ülkeden 3000 tasarımın katıldığı yarışmada, Didem Saner tarafından tasarlanan set, dünyanın en iyi 30 tasarımından biri seçildi. Artık Gülaylar Altın dükkanlarında bu seti bulabilirsiniz...


Işıltılı röfle olayı

Eczacıbaşı Schwarzkopf, saçının rengini açtırmak isteyenler için özel bir ürün hazırladı. Olay şu: Vario Blond Bleach Cream, saçları beş tona kadar rahatça açabilen bir formüle sahip. Üstelik saça da zarar vermiyor. Tek kullanımlık poşetler içinde, krem kıvamında ve çabuk tutuyor...


Seyahat vakti gelmiştir


Delsey, artık seyahatleriniz için çok yararlı bir ikili çıkardı. ''İş Trolleyi ve Kabin Boy Elbise Çantası'' başlıklı bu ikili, içine laptop'tan telefona, Cd-Rom'dan ajandaya kadar herşey için özel muhafazalı gözlere sahip. Giysiler için de özel cepleri ve bölmeleri var. Edinmekte fayda olabilir...


Moda üstüne MODA; insanı ve düşünceyi ufuklandıran, kalıplaşmış estetiğin ötesine geçme heyecanıdır. Modayı sadece giyim kuşam değişimi diye anlayamayız.
Name:	2010yazmodatrendleri.jpg 
Views:	1090 
Size:	60,0 KB (Kilobyte) 
ID:	10404Her moda önce züppelik zannedilir, ama çok geçmeden taraftar bulur, kitlelerce benimsenir. Ta ki bir sonrası gelene kadar.
Moda hareketleri her kesimden insanı etkiler. Moda, savaşlar kadar eski, uygarlıklar misali kadîmdir.
¥¥¥
Resimde empresyonizm, ekspresyonizm, soyut çalışmalar, klâsik dönemlere inatla karşı çıkıştır. Göz ve şuuru yenileme hareketidir.
Sinemada sesli çekimi, yeni dalgacılığı, fütürizmi ayrı ayrı modalar kabul edebiliriz. Elektronik müzik ile postmodern edebiyat da bal gibi öncekileri reddeden radikal bir anlam taşıyor.


Moda hayatın dinamiği.

Karasabandan sonra pulluk, pulluk ertesinde traktör, biçerbağlar, biçerdöver, ziraatte birer teknik modadır. Matbaa, radyo, doğalgaz...
Seracılığa başka ne ad verilir ki? Name:	2010yaz-moda-trendleri.jpg 
Views:	1061 
Size:	99,2 KB (Kilobyte) 
ID:	10405
Tek katlı evlerden apartmanlara, gökdelenlere uzanan yol... Yazlık edinme hevesleri, iç ve dış seyahatler... Bunların tamamı önce züppelik diye bilinmiş, derken, ihtiyaç haline gelmiştir.
Dün moda diye burun kıvrılan her farklılık günümüz insanınca artık tereddütsüz kabul görmüş birer vazgeçilmezdir.

Moda; saç kesiminden televizyona, yer döşemesinden cep telefonuna, hatta yemeğe içmeğe kadar bizimle beraber. Ondan kopulamaz.
F-16 uçakları, süper roketler, gece dürbünleri askeriye için birer modadır ve elzemdir. Kimse modanın sür'atinden uzak kalamaz.

Moda, yenilenme diye algılanacak.
Karşısına geçen kaybeder.
Asfalt yollar moda değil miydi? Otobanlar, asma köprüler, metrolar? Sonra buzdolapları, bulaşık makinaları, karyola, özel araba edinmeler?
Kaçınmak mümkün değil.
Moda; fikir ve sanatta, teknikte, elektronikte hattâ ekonomide ve siyasette hep var olacak.

Zaman hızlı yürür.
Her durakta moda ile yorgunluk atar, ferahlar. Moda yoksa zaman kıstırılmıştır.
Moda olmasaydı hâlâ un helvasındaydık. Ne çukulataya kavuşmuştuk ne badem ezmesine. Ne de Uranüs'ün fotoğraflarına.


Melek güzelliği
1990'lı yıllarda yaşam stilleri üzerine yazı yazmak hiç de kolay bir iş değil. Çünkü stilin geçerlilik süresi, yani moda artık çok kısa. Bir gün 'artık bu moda' dediğiniz şey en fazla üç ay sonra aniden eskimişler listesine dahil olabiliyor.

Ama yapacak bir şey yok, yazmaya devam edeceğiz. Sadece bugünün stili bu dediğimiz zaman unutmayın ki bugün kavramı artık 24 saat değil günümüz dünyasında.


Bilmem hatırlayacak mısınız ama, bundan bir süre önce özellikle moda dünyasında 'güzellik' kavramının değiştiğini söylemiştim.

'Heroin chic' adı verilen şıklık gündemdeydi o zamanlar.

Moda dünyasından başlayıp film ve rock dünyasını da etkileyen bu modada kadınlar zayıf, hastalıklı ve her türlü kötü alışkanlığı benimsemiş bir insanın görüntüsünü sunuyorlardı.

Bu görüntüyle birlikte hayata karşı bir isyan da ortaya konuluyordu.

Genç ve güzel kadınlar 'Ben işte böyleyim, sizin değer yargılarınız hiç de önemli değil, alın dünyanızı başınıza çalın' ifadeli suratlarla bakıyorlardı bu dünyaya.


Bu moda artık öldü.

Şimdi artık kendisine bakan, iç güzelliğine, huzuruna önem veren, değer yargılarıyla ön plana çıkan ve sıhhatli (yani biraz dolgun) görünmekten korkmayan kadın ön plana çıkıyor.

Bunun artık geçerli stil olduğunu anlamak için 'Vanity Fair' dergisinin son sayısına bakmak yeterli.

Kapakta Madonna var bu sayıda.

Madonna yüzyılımızın en iyi stil habercisidir. Hatırlayın, o seks kitabı çıkardığında anlamıştık ki artık 'seksüalite satışı' gündemde.

Şimdi Madonna içsel huzuru tam olan kadını pazarlıyor.

Dergideki fotoğrafı 13 yaşındaki bir kız görünümü sunuyor.

Her tarafından masumiyet akıyor.

Yıllardır insanlara hınzır olmayı öğreten Madonna gitmiş yerine bir başkası gelmiş. Ve tabii Madonna bu değişimini kızının doğumuna bağlıyor. Kızı doğduktan sonra iç huzuru bulduğunu söyleyip, değiştirdiği imajına güzel bir tanım da getiriyor. Bakalım bu stili daha ne kadar sürecek? Çocuğu iki yaşına gelince yeni bir imaj yaratacağına eminim ben.


Modacılar bu yeni stile 'Melek görünümü' adını vermişler.

Bahar defilelerine baktığımızda bu stilin artık mutlak egemen olduğunu net olarak görüyoruz.

Prada, Malo ve Jil Sander gibi ünlü modaevleri 'melek görünümlü' mankenlerle çıktılar podyumlara.

Defilelerde çalınan müzikle, kullanılan temalarla hep içsel huzur, ruhsal denge mesajları verildi.

Sinemanın kötü kızı Uma Thurman bile uydu bu modaya.

Harper's Bazaar dergisininin son sayısına bakarsanız Uma Thurman'ı beyazlar giymiş ve dua pozisyonu almış bir fotoğrafıyla görebilirsiniz. Artık o da ruhsal huzurunu arayanlar kervanına katıldı, haberiniz olsun.


Hangi trendin moda olduğunu anlamak için bakılacak en iyi yer Calvin Klein'ın reklam kampanyalarıdır.

Biliyorsunuz çok kısa süre öncesine kadar onun reklam kampanyalarında 'grunge stili ve hroin chic' temaları geçerliydi. İnce, seksüalite tercihi belirsiz birtakım gençler sağlıksız ifadelerle mesajlarını verirlerdi.

Calvin Klein'ın yeni kampanyası ise 180 derece farklı.

Bu kampanyada Kate Moss ve Christie Turlington gibi ünlü modeller yer alıyor.

Son derece sağlıklı görünümleri var. Sırt çantalarıyla, sanki bir yaz kampında arkadaşlarıyla güzel vakit geçirmeye hazırlanan liseli kız görünümündeler.

Suratlarından damla damla huzur akıyor. Evet, Calvin de böyle diyorsa o zaman itiraz edilecek bir şey kalmadı demektir. Artık huzurlu, manevi değerleri ön plana çıkaran güzellik gündemde, bu kesin.


Şimdi dikkat edin Hollywood'dan da birbiri ardına filmler gelecek.

Onlar da hep aynı temayı işleyecekler. Huzur, iç denge, manevi değer mesajları verilecek.

Bir süre bu iş gidecek.

Artık altı ay mı olur, üç ay mı bilemem?

Ondan sonra bir yerden birileri ilk değişimin işaretini çakacak.

Ve bu bir çığ gibi saracak etrafı.

Bu süreç sağlıklı mı bilemem.

Ama bildiğim bir şey var, o da bu tür süreçlerin yaşama heyecan kattığıdır.

Bu tür değişimler de olmasa her şey çok monoton olabilirdi.


Name:	sokak-525x320.jpg 
Views:	1270 
Size:	33,0 KB (Kilobyte) 
ID:	10406


Baştan aşağı sokak trendi


Sivri pabuçlar, diz üstü etekler, ince saplı çantalar ve diğerleri


Yüzyılın son yazını yaşıyoruz. Ancak herşeyin moda olduğu, her çizginin kendine bir yer bulduğu bu dönemde bile kendini öne çıkartan, sokak trendine yön veren en ''in''ler var. İşte yazın ortasına geldik, ben hala ne giyeceğimi, ne süreceğimi, saçıma nasıl bir model vereceğimi bilemiyorum diyenler için bu sokak trendinin tüm detayları...


Saçlar, başlar

Saçlar uzun ve dağınık olacak. Artık öyle iki günde bir kuaföre gitmek yok! Bir davet veya açılışa giderken de saçlar tepelerde toplanmayacak. Banyodan çıkınca bırakın kendi kurusun. Zaten yaz günü... Kimse ıslak saçtan üşütmez.

Açık bıraktığınız saça biraz renk vermek için isterseniz İzel'in yeni hali gibi boncuklar taktırın. Ama bunu yapmak için Rapunzel gibi saçlarınız olması lazım...

Saçların rengi... Kesinlikle sarı değil. Artık o kadar demode oldu ki sarı saç, doğal sarışınlar bile neredeyse kumral veya esmere dönüyorlar. Kimse de ''saçım birazcık açılsın bari, renk gelsin'' gibi bahanelerle kuaföre gidip röfle veya gölge attırmıyor.

İfade farkı

Kaşlar incecik ama kalkık olacak. Biraz Ebru Gündeş gibi... Kalemle çizilmiş gibi durmamasına dikkat edin, ayrık ayrık olursa daha uygun olur.

Gözlerin kenarlarından kaşlara doğru çıkan yapıştırma yıldızlar artık çoğu insanda var ama hemen uygularsanız geç kalmış sayılmazsınız.

Bu arada eğer çok lazım değilse eyeliner da sürmeyin. Dedik ya, doğallık moda!

Artık burunlara halka takmak demode oldu, şimdi hiç birşey takmamak moda. İşin aslı artık burna estetik yaptırmak bile çok ''out'' oldu.

Yüze fondöten veya pudra sürmek yok. Eğer çok istiyorsanız, doğal bronzluk yani güneş yanığı olabilir. Ama aslında süt beyazı takılmak daha moda. Dikkat ettiyseniz dergilerdeki top modeller bembeyaz duruyorlar.

Ellerin duruşu

Ellere ve ayaklara sürülen ojelerde bir dönem farklı renkler kullanmak modaydı. Şimdi genelde Fransız manikürü yapılıyor. Hem ellere, hem de ayaklara... Çok açık renkler tercih ediliyor .

Giyim tarzı

Gelelim üst-başa. Özellikle uçuk pembe renkli bluzlar giyebilirsiniz. Renkler seçime açık da, ince askılı veya hiç askısız olması şart! Eğer siz de son zamanlarda çoğalan straplez düşmanlarındansanız, o zaman küçücük gömlekler de idare eder.

Elbise giyilecekse, mutlaka diz altı ve vücuda oturmuş olmalı. Yani bu yaz kadınlar birer ''Çin vazosu'' gibi olacaklar.

Askılı bluz giydiyseniz, sütyen askılarınız mutlaka gözükmeli. Alakasız bir renk olabilir, hiç önemli değil.

Ayaklarda açık ama apaçık sandaletler... Kapalı ayakkabılar artık ciddi takım kıyafetlerin altına bile giyilmiyor.

Aksesuarlar

Her neyse, bu yazın trend'i geceleri Gucci veya Louis Vuitton'un küçük, saplı çantalarından kullanmak. İçine birşey sığdığı yok ama moda işte.

Sakın elinizde cep telefonuyla dolaşmayın. Onlar çantaların içine girdi ve sesleri de iyice kısıldı artık. Ama illa elimizde tutacağız derseniz, bari gidip bir Nokia Diamond alın da trendiniz olsun...