Ana Menü

Felaket Dünyanın Yokoluş Tarihi Açıklandı

Bilim adamları tüm dünyayı korkutan bir açıklama yaptı: Dev asteroit Dünya’ya çarpabilir!… Peki ne zaman? İşte o açıklama…

Elde edilen bulgulara göre, bilim adamları yaklaşık 180 yıl sonra Dünya’ya bir asteroit çarpabileceği uyarısında bulundu. Eğer çarpma gerçekleşirse, gezegenimizdeki canlıların yok olma ihtimalinin çok yüksek olduğu belirtildi.

Bilim insanları, 1999 RQ36 adını verdikleri dev asteroitin 2182 yılında Dünya’ya çarpabileceğini açıkladı. Yapılan hesaplamalara göre, Dünya’ya çarpma olasılığı 1000’de bir olarak gösterilen meteor, 24 Eylül 2182 yılında atmosfere girecek.

Gökbilimcilerin 1999 yılında keşfettiği dev asteroitin 550 metre çapında olduğu belirtildi. Bilim insanları, bu büyüklükteki bir asteroitin Dünya’ya çarpması halinde çok büyük bir yıkım yaşanacağını ve tüm canlı türlerinin yok olma tehlikesiyle karşılaşabileceğini belirtti.

2011’DE GÖZLENEBİLECEK
İspanya’nın Valladolid Üniversitesi akademisyenleri, yeni tehdit üzerinde yaptıkları hesaplamalarda büyük bir şok yaşadı. Çünkü 1999 RQ36’nın 2182’de Dünya’ya çarpma ihtimali beklenenden çok daha yüksek çıktı. Gökbilimci Maria Eugenia Sansaturio, asteroitin Dünya’ya çarpma olasılığının 1000’de 0.00092, 2182’de çarpma olasılığının ise 0.00054 olduğunu belirtti.

Bugün Güneş’in gerisinde Dünya’ya doğru seyretmekte olan asteroit, 2011’in baharında Dünya’dan gözlenebilecek.

YARKOVSKİ ETKİSİ
Bilim insanları 1999 RQ36’nın bugün ve 2200 yılı arasında Dünya’ya çarpma olasılığını değerlendirirken iki farklı hesaplama kullandı. Sonuçlara göre, asteroitin 2060 yılına kadar Dünya’ya çarpması düşük bir ihtimal. Ancak asteroit 2080 yılında tekrar Dünya’ya doğru yol almaya başlayacak.

Bu da, asteroitin 2162 ile 2182 yılları arasında Dünya’ya çarpacağı anlamına geliyor. İzledikleri yörünge gereği Dünya’ya çarpma ve zarar verme olasılığı bulunan 1999 RQ36 gibi gök cisimleri Tehlikeli Olabilecek Cisim sınıfına giriyor.

Bilim insanları bugüne kadar asteroit üzerinde yaptıkları 290 farklı gözlem ve 13 radar ölçümüne rağmen 1999 RQ36’nın izlediği yol hakkında kesin bilgiye sahip olamıyorlar. Nedeni ise Yarkovski etkisi.

2003 yılında Rus mühendis I.O. Yarkovsky’nin keşfettiği etki şu anlama geliyor: Asteroitler uzayda ilerledikleri süre içinde Güneş’ten emdikleri enerjiyi ısı olarak geri yansıtıyor. Bu da asteroitin yörüngesinde değişikliğe neden olabiliyor.

Uzmanlar, insanlığı tehdit eden bir asteroitin çeşitli yöntemlerle durdurulabilmesi için en az 100 yıl önceden harekete geçilmesi gerektiğine dikkat çekti. Geç kalınması ise, asteroitin önlenmesi için çok büyük proje ve maliyet gerektirecek çalışmaların zamanında hayata geçirilememesine neden olabilir.